سفرنامه ی سبا

پس از دیدن موزه زمان، موزه دکتر حسابی و باغ موزه هنر در 22 مهر 1401 به سمت موزه موسیقی ایران حرکت کردیم.نگهبان اونجا گفت باید مدتی صبر کنید تا موزه باز شود، رفتیم و محوطه بیرونی موزه را نگاه کردیم، همچنین سری به کافی شاپ این محوطه نیز زدیم.پس از عکس گرفتن از نمای بیرونی موزه، متاسفانه مسئولین موزه نیامدند و ما به سمت محل بعدی حرکت کردیم.محوطه بیرونی موزه موسیقی ایران در منطقه تجریشنمایی از ساختمان و محوطه موزه موسیقینمایی از سردرب ورودی موزه موسیقیبعد از موزه موسیقی به سمت دو منزل که به صورت موزه در آمده بودند در خیابان دزاشیب رفتیم.واقعا باید از نرم افزار مسیریاب نشان تشکر کرد که گردشگری را بسیار تسهیل کرده است.یکی از این منازل مربوط به پدر شعر نوین ایران، آقای نیما یوشیج و دیگری منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور بود. منزل و موزه سیمین دانشور و جلال آل احمدآدرس منزل سیمین و جلال آل احمد در تهران، دزاشیب، خیابان شهید رمضانی، کوچه رهبری، کوچه پسندیده، بن‌بست ارض، پلاک ۱ واقع است و منزل نیما یوشیج نیز در فاصله بسیار نزدیکی از این منزل ( چند منزل آن طرف تر ) قرار دارد.منزل نیما یوشیج در تهرانمتاسفانه هر دو منزل بسته بودند و باید در ایام هفته برای بازدید از این موزه ها مراجعه کرد. انشاالله دفعه بعد این چند موزه را که ندیدیم بتوانیم کامل بازدید نماییم. موضوعات مرتبط: تهران - البرز سفرنامه ی سبا...ادامه مطلب
ما را در سایت سفرنامه ی سبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : safarnameyesaba بازدید : 40 تاريخ : پنجشنبه 24 آذر 1401 ساعت: 12:10

خیلی وقت بود که با پدرم قرار گذاشته بودیم که برای صبحانه برویم راه آهن و اونجا صبحانه بخوریم.یکروز جمعه در آبانماه 1401 این موقعیت پیش آمد و به سمت راه اهن رفتیم و یک سفره خانه تمیز و مرتب در میدان راه آهن پیدا کردیم که داخل شدیم.میدان راه آهن تهراندر سفره خانه عباسی من املت با قارچ گرفتم و پدرم سرشیر و عسل بهمراه چای لیوانی و نان بربری داغ که خیلی خوشمزه بود.هزینه این صبحانه برای هر دو نفر 100 هزار تومان شد. خیلی مشتری داشت و پشت سرهم میزها خالی و پر می شد.در کنار این سفره خانه یک کافه دیگر بود که همان وضعیت گذشته را داشت و بازسازی نکرده بود و اگر کسی می خواست تهران را در 20 سال پیش ببیند می توانست به این سفره خانه سری بزند.سفره خانه عباسی در میدان راه آهنبعد از خوردن صبحانه برای گردش به سمت میدان راه آهن رفتیم که خیلی جالب و دیدنی بود.یک پاساژ در این میدان هست به نام پاساژ راه آهن که بالای این محل، مهمانسراهای زیادی قرار دارد و دفاتر این مهمانسراها داخل پاساژ واقع است.همچنین یک سفره خانه قدیمی و خیلی جالب نیز در این پاساژ قرار دارد که قرار شد دفعه بعد صبحانه را در این سفره خانه بخوریم.نمایی از صبحانه ای که خوردیمقیمت صبحانه سفره خانه عباسی را برای اطلاع دوستان در پایین این پست قرار دادم. موضوعات مرتبط: تهران - البرز سفرنامه ی سبا...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : safarnameyesaba بازدید : 43 تاريخ : پنجشنبه 24 آذر 1401 ساعت: 12:10

در تاریخ 26 آبان 1401 به همراه پدرم برای بازدید از شهر ورامین در فاصله یکساعته از تهران عازم این شهرستان شدیم .مادرم برای دیدن اقوام یک سفر 4 روزه به مشهد داشت.در کنار جاده ی ، ری به ورامین یک اثر باستانی که آتشکده بود در نرم افزار نشان پیدا شد. چون فقط آثار شهر ورامین را قبلا در اینترنت پیدا کرده بودیم، این آتشکده برایمان جالب بود، چون فاصله کمی از جاده داشت به سمت آن رفتیم.با صحنه خیلی جالب مواجه شدیم، زیرا اینجا یک سایت باستان شناسی بود و آتشکده مهمی بر روی تپه ای قرار داشت. دلیل اینکه این سایت را در جستجوی ورامین پیدا نرکدیم به این علت بود که این آتشکده جزء شهرستان ری می باشد. اسم اینجا، آتشکده بهرام می باشد و در 12 کیلومتری شهرری قرار دارد.خوشبختانه این اثر زیبا باز بود و هیچکسی برای این بازدید هیجان انگیز جلوی ما را نگرفت و از طریق پلکانی که با چوب و داربست درست شده بود به سمت آتشکده رفتیم.در زیر آتشکده یک محوطه بود که بعضی از آثار کشف شده در این محل در آنجا قرار داده شده بود. سفرنامه ی سبا...ادامه مطلب